Digital succé
Så lyckas du med sociala medier Köp boken ProvläsBeställ recensionsexemplar
Bok i originalformat skickas ca 3 veckor före recensionsdatum. Önskar du PDF-korrektur eller har frågor kontakta mediakontakten nedan.
Du har ännu inte behörighet att beställa böcker från detta förlag. Kontakta press@bonnierforlagen.se om du vill utöka din behörighet.
Vill du beställa recensionsexemplar?
Logga inUtgivningsdag: 2015-09-23
Recensionsdag: 2015-10-21
Mediakontakt: Bonnierförlagens Press
Hur gör man för att starta virala eldar och erövra världen? Nu delar Frida Boisen med sig av sina bästa knep. Hennes krönikor har delats hundratusentals gånger, tidningen hon var chefredaktör för gick på bara ett år om konkurrenten, mycket tack vare framgångar i sociala medier. Hemligheterna och knepen är många, oavsett om du är en lärare som brinner för en bättre skola, säljare som vill göra bättre affärer eller student som längtar efter drömjobbet – så vet Frida hur du genom sociala medier kan sticka ut, nå miljoner, driva trafik, bygga varumärke, väcka debatt eller rekordöka din vinst. Grunden börjar alltid med mod och passion. Våga tro på dig själv, dina idéer och värderingar. Utan det hade Frida aldrig gått från förortstjej i Västra Frölunda utan några kontakter med medieeliten i Stockholm, till att bli Sveriges yngsta kvinnliga chefredaktör någonsin för en kvällstidning. Hon hade aldrig fått 90 000 svenskar att skriva på för en folkomröstning med kampanjen #votegbg eller blivit utsedd till Sveriges nätverkare. Hon hade aldrig vågat skriva nakna texter om övergrepp, sexism, om när åttaåringar vill ha behåar, berättelser från sitt liv, rätt från hjärtat – rätt in i andras hjärtan.
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 2015-10-21 Genre: Samhälle och samhällsvetenskap Thema-kod: Medievetenskap Format (utgivningsdatum): E-bok, epub2, 9789137146478 (2015-09-23); Inbunden, 9789137146461 (2015-10-07); Pocket, 9789175035451 (2016-05-12)