Så vinner du kommunikationskriget

Med berättelsen som vapen
Författare: Per Schlingmann
Köp boken

Utgivningsdag: 2015-08-26
Recensionsdag: 2015-09-09

Mediakontakt: Stephanie Tärnqvist

Vi befinner oss i ett kommunikationskrig där alla kämpar mot alla i kampen om människors tid och uppmärksamhet. Vinnare blir den som etablerar historier som andra vill föra vidare. Per Schlingmann förklarar hur det nya kommunikationslandskapet fungerar, och berättar hur du själv kan bli framgångsrik genom att använda dig av nutidens mest effektiva vapen - berättelsen.

"Allt detta kan låta både bekant och flummigt, men författaren ger faktiskt åtskilliga konkreta råd också. Boken består av tio korta kapitel, vart och ett inlett med ett "case", det vill säga ett exempel på framgångsrik kommunikation." Östra Småland

"Som samtidsdokument är boken utmärkt. I en tid när realitystjärnan Kim Kardashian samlar tio gånger fler Instagramföljare än USA:s president Barack Obama, behövs det någon som förklarar varför. Schlingmanns svar är lika enkelt som deprimerande: i dag är berättelsen och dess karaktärer det centrala. Det faktiska innehållet är däremot av underordnad betydelse." Expressen Kultur

"Som samtidsdokument är boken utmärkt. I en tid när realitystjärnan Kim Kardashian samlar tio gånger fler Instagramföljare än USA:s president Barack Obama, behövs det någon som förklarar varför. Schlingmanns svar är lika enkelt som deprimerande: i dag är berättelsen och dess karaktärer det centrala. Det faktiska innehållet är däremot av underordnad betydelse." Expressen Kultur

"Allt detta kan låta både bekant och flummigt, men författaren ger faktiskt åtskilliga konkreta råd också. Boken består av tio korta kapitel, vart och ett inlett med ett "case", det vill säga ett exempel på framgångsrik kommunikation." Östra Småland


Visa mer

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2015-09-09 Genre: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Thema-kod: Företagsekonomi och management Format (utgivningsdatum): Kartonnage, 9789137145891 (2015-08-26); E-bok, epub2, 9789137145907 (2015-08-26)

Fler böcker av författaren

Så vinner du kommunikationskriget

Med berättelsen som vapen
Författare: Per Schlingmann
Köp boken

Utgivningsdag: 2015-08-26
Recensionsdag: 2015-09-09

Mediakontakt: Stephanie Tärnqvist

Vi befinner oss i ett kommunikationskrig där alla kämpar mot alla i kampen om människors tid och uppmärksamhet. Vinnare blir den som etablerar historier som andra vill föra vidare. Per Schlingmann förklarar hur det nya kommunikationslandskapet fungerar, och berättar hur du själv kan bli framgångsrik genom att använda dig av nutidens mest effektiva vapen - berättelsen.

"Allt detta kan låta både bekant och flummigt, men författaren ger faktiskt åtskilliga konkreta råd också. Boken består av tio korta kapitel, vart och ett inlett med ett "case", det vill säga ett exempel på framgångsrik kommunikation." Östra Småland

"Som samtidsdokument är boken utmärkt. I en tid när realitystjärnan Kim Kardashian samlar tio gånger fler Instagramföljare än USA:s president Barack Obama, behövs det någon som förklarar varför. Schlingmanns svar är lika enkelt som deprimerande: i dag är berättelsen och dess karaktärer det centrala. Det faktiska innehållet är däremot av underordnad betydelse." Expressen Kultur

"Som samtidsdokument är boken utmärkt. I en tid när realitystjärnan Kim Kardashian samlar tio gånger fler Instagramföljare än USA:s president Barack Obama, behövs det någon som förklarar varför. Schlingmanns svar är lika enkelt som deprimerande: i dag är berättelsen och dess karaktärer det centrala. Det faktiska innehållet är däremot av underordnad betydelse." Expressen Kultur

"Allt detta kan låta både bekant och flummigt, men författaren ger faktiskt åtskilliga konkreta råd också. Boken består av tio korta kapitel, vart och ett inlett med ett "case", det vill säga ett exempel på framgångsrik kommunikation." Östra Småland


Visa mer

Ladda ner omslag

Ladda ner 3D-omslag

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2015-09-09 Genre: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Thema-kod: Företagsekonomi och management Format (utgivningsdatum): Kartonnage, 9789137145891 (2015-08-26); E-bok, epub2, 9789137145907 (2015-08-26)

Fler böcker av författaren

Sök bland våra böcker och författare

Sök bland våra böcker och författare